2016-07-20

Struktura organizacyjna i zadania Wydziału

Wykaz komórek organizacyjnych:

  • Oddział do Spraw Dróg i Komunikacji
  • Oddział do Spraw Inwestycji
  • Oddział do Spraw Monitoringu i Budżetu
  • Stanowisko pracy do spraw organizacyjnych
  • Oddział Obsługi Przejść Granicznych w Bobrownikach
  • Oddział Obsługi Przejść Granicznych w Kuźnicy Białostockiej
  • Oddział Obsługi Rzecznego Przejścia Granicznego w Rudawce
  • Oddział Obsługi Przejść Granicznych w Połowcach  
  • Oddział Obsługi Drogowego Przejścia Granicznego w Białowieży
  • Oddział Obsługi Kolejowego Przejścia Granicznego w Siemianówce.
     

Do zadań Wydziału Infrastruktury należy w szczególności prowadzenie spraw:

 1. W zakresie planowania, finansowania, budowy, rozbudowy, przebudowy, utrzymania i obsługi przejść granicznych:

  • współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego w sprawie utworzenia nowych przejść granicznych,
  • opiniowanie projektów aktów prawnych w zakresie tworzenia lub zmiany statusu przejść granicznych,
  • udział w posiedzeniach Polsko-Białoruskiej Podkomisji ds. Przejść Granicznych i Infrastruktury, działającej w ramach Polsko-Białoruskiej Międzyrządowej Komisji Koordynacyjnej ds. Współpracy Transgranicznej,
  •  współpraca ze służbami granicznymi i służbami inwestycyjnymi Republiki Białoruś przy realizacji projektów inwestycyjnych w sprawach dotyczących uzgodnień projektowo-realizacyjnych w zakresie budowy, rozbudowy, przebudowy przejść granicznych oraz realizacji wspólnych przedsięwzięć mających na celu udrożnienie ruchu granicznego,
  •  ustalanie, w porozumieniu z właściwymi organami, zasięgów terytorialnych przejść granicznych,
  • planowanie i gospodarowanie środkami budżetowymi i rezerw celowych na realizację przejść granicznych,
  • uzgadnianie ze służbami granicznymi potrzeb inwestycyjnych w przejściach granicznych województwa,
  • doposażenie służb granicznych, celnych oraz innych służb pracujących w przejściach granicznych województwa w sprzęt specjalistyczny oraz pozostałe urządzenia zapewniające sprawną i skuteczną kontrolę graniczną,
  •  uzyskiwanie decyzji lokalizacji inwestycji celu publicznego, o uwarunkowaniach środowiskowych przedsięwzięcia, operatów wodnoprawnych i pozwoleń wodnoprawnych, studiów wykonalności inwestycji, pozwoleń na budowę, pozwoleń na użytkowanie,
  •  dokonywanie sondażu rynku w celu ustalenia szacunkowej wartości zamówień publicznych oraz udział w pracach komisji przetargowych,
  •  przygotowanie i realizacja działań związanych z prawem dysponowania gruntem lub wykupem gruntu pod budowę planowanego przedsięwzięcia inwestycyjnego oraz przygotowywanie dokumentów niezbędnych do zawarcia aktów notarialnych oraz wnioskowanie o wyłączenie gruntów z produkcji rolnej lub leśnej na podstawie ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych,
  • bieżąca ocena i analiza oraz sporządzanie sprawozdań z realizacji inwestycji na przejściach granicznych,
  •  udział w pracach komisji odbiorczych z ramienia inwestora,
  • tworzenie, budowa, rozbudowa i przebudowa w zasięgu terytorialnym przejścia granicznego, na zewnętrznej granicy Unii Europejskiej, na wniosek właściwego organu kontroli, lądowisk dla śmigłowców,
  • zawieranie, rozliczanie i realizacja umów najmu pomieszczeń, sprzętu, urządzeń i gruntu w kolejowych przejściach granicznych ze spółkami grupy PKP, celem zapewnienia organom kontroli granicznej niezbędnych warunków do wykonywania czynności kontrolnych,
  • prowadzenie uzgodnień ze służbami granicznymi, w celu umożliwienia organom kontrolnym zainstalowania w przejściach granicznych urządzeń i sprzętu technicznego, finansowanego i utrzymywanego ze środków własnych wnioskującego organu kontroli,
  •  finansowanie i utrzymywanie przejść granicznych: na szlakach turystycznych przecinających granicę państwową, miejsc przekraczania granicy na szlakach turystycznych w zakresie określonym obowiązującymi przepisami prawa oraz przejść turystycznych; przeznaczonych wyłącznie dla małego ruchu granicznego; punktów nocnego postoju na rzekach granicznych; przejść granicznych poza terytorium RP, w których kontrole wykonują funkcjonariusze właściwych organów RP, jeżeli umowy międzynarodowe nie stanowią inaczej,
  • współpraca z samorządem terytorialnym oraz organami kontroli działającymi w przejściach granicznych w zakresie funkcjonowania przedsięwzięć mogących usprawnić ruch graniczny, ze środków pochodzących z pomocy finansowej jednostki samorządu terytorialnego lub pomocy zagranicznej,
  •  zapewnienie właściwych warunków pracy organom przeprowadzającym kontrole graniczne w zakresie nieodpłatnego udostępniania i utrzymania w sprawności i w odpowiednich warunkach sanitarnych pomieszczeń i miejsc, sprzętu i urządzeń oraz zapewnienie dostaw energii elektrycznej, energii cieplnej, oświetlenia i wody w celu administrowania obiektami na przejściach granicznych,
  •  planowanie i gospodarowanie środkami budżetowymi i rezerwami celowymi w zakresie wydatków rzeczowych na utrzymanie przejść granicznych,
  •  pozyskiwanie środków z rezerw celowych z budżetu państwa na bieżące funkcjonowanie przejść granicznych,
  •  sporządzanie wniosków do planów rocznych zamówień publicznych, przygotowywanie postępowań o udzielanie zamówień publicznych w zakresie utrzymania przejść granicznych oraz praca w komisjach przetargowych,
  •  przygotowywanie dokumentacji w zakresie realizacji dostaw, usług i robót budowlanych, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty, o której mowa w art. 4 pkt 8 ustawy Prawo zamówień publicznych,
  •  prowadzenie spraw dotyczących ubezpieczania mienia oraz likwidacja szkód na przejściach granicznych,
  • sporządzanie informacji i sprawozdań w zakresie bieżącego funkcjonowania przejść granicznych,
  • sporządzanie planu remontów obiektów, przeglądów i konserwacji, legalizacji urządzeń oraz ich dokonywanie,
  • prowadzenie we współpracy z Biurem Obsługi Urzędu, spraw dotyczących podatków i opłat związanych z nieruchomościami i środkami transportu na przejściach granicznych,
  • wykonywanie bieżących prac remontowych, konserwacyjnych i porządkowych związanych z utrzymaniem obiektów oraz sprzętu i urządzeń w należytym stanie technicznym, w tym bieżące usuwanie awarii, zgłaszanie wniosków dotyczących zlecania czynności, które nie mogą być wykonane we własnym zakresie,
  • realizacja obowiązków wynikających z rozdz. 6 utrzymanie obiektów budowlanych ustawy Prawo budowlane, w tym: prowadzenie spraw związanych z przeglądami okresowymi obiektów budowlanych, nadzór nad książkami obiektów itp. oraz prowadzenie spraw związanych z przeglądem sprzętu p.poż. na przejściach granicznych,
  • zgłaszanie i egzekwowanie szkód powstałych w przejściach granicznych,
  • prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem majątku w przejściach granicznych  – dochodzenie roszczeń ubezpieczeniowych,
  • prowadzenie spraw dotyczących gospodarowania składnikami majątku ruchomego będącego w dyspozycji Oddziałów Obsługi Przejść Granicznych,
  • utrzymanie zaplecza techniczno – materiałowego w przejściach granicznych,
  • nadzór nad realizacją oraz odbiór dostaw i usług wykonywanych przez podmioty zewnętrzne oraz udział w przeglądach obiektów budowlanych, ppoż. itp.,
  • wykonywanie spraw pracowniczych w zakresie czasu pracy,
  • naliczanie opłat za korzystanie ze środowiska w przejściach granicznych oraz  wprowadzanie danych do Krajowej Bazy Ośrodka Bilansowania i Zarządzania Emisjami,
  • wprowadzanie do Centralnego Rejestru Operatorów Urządzeń i Systemu Ochrony Przeciwpożarowej danych z przeglądów, konserwacji i napraw urządzeń w przejściach granicznych zawierających substancję zubożającą warstwę ozonową (klimatyzatory, agregaty chłodnicze, systemy ochrony przeciwpożarowej),
  • sporządzanie sprawozdawczości statystycznej w zakresie sieci wodociągowej i kanalizacyjnej przejść granicznych,
  • informowanie podróżnych na przejściach granicznych  o wymaganiach dotyczących wprowadzania na terytorium Unii Europejskiej  osobistych przesyłek produktów pochodzenia zwierzęcego oraz przekazywanie informacji koniecznej do sporządzenia sprawozdania organom Inspekcji Weterynaryjnej;


2. W zakresie inwestycji finansowanych z budżetu Wojewody:

  • współpraca z Wydziałem Finansów i Budżetu w zakresie opracowywania projektu budżetu Wojewody, w części dotyczącej wydatków majątkowych,
  • opracowywanie i bieżąca aktualizacja spisu zadań inwestycyjnych finansowanych z budżetu Wojewody,
  • wykonywanie nadzoru nad sposobem wykorzystania środków przyznanych z budżetu Wojewody na realizację inwestycji w nadzorowanym zakresie,
  • opracowywanie okresowych analiz, ocen i informacji z realizacji budżetu Wojewody w zakresie wydatków majątkowych;


3. W zakresie sprawowania kontroli:

  • nad prawidłowością wykorzystania i rzetelnością rozliczania dotacji celowych przekazywanych z budżetu Wojewody organom samorządu terytorialnego na realizację zadań wynikających z ustawy o usługach turystycznych  i egzekwowanie zwrotu dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem wraz z odsetkami,
  • nad prawidłowością wykorzystania i rzetelnością rozliczania dotacji celowych w zakresie wydatków majątkowych przekazywanych z budżetu Wojewody organom samorządu terytorialnego na realizację zadań wynikających w zakresie określonym w dziale administracji rządowej: pomoc społeczna i egzekwowanie zwrotu dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem wraz z odsetkami,
  • wykonywania przez organy samorządu terytorialnego i inne podmioty zadań z zakresu administracji rządowej, wynikających z ustaw bądź zawartych porozumień, w zakresie określonym działami administracji rządowej: transport, sprawy wewnętrzne, rozwój regionalny, gospodarka, energia, budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo – w zakresie określonym w  § 14 statutu oraz pomoc społeczna - w zakresie wydatków majątkowych;


4. Zarządzanie projektami w zakresie przejść granicznych:

  • przygotowywanie, aplikowanie i realizacja projektów finansowanych ze środków zewnętrznych,
  •  współpraca z Krajową Instytucją Koordynującą, Wspólną Instytucją Zarządzającą, Wspólnym Sekretariatem Technicznym, Komitetem Monitorującym, Instytucją Pośredniczącą, Instytucją Audytu lub Instytucją Płatniczą w zakresie realizacji i rozliczania środków finansowych z programów Unii Europejskiej oraz sprawozdawczości i monitoringu wykorzystania środków,
  • współpraca z Centrum Projektów Polska Cyfrowa w Warszawie, Centrum Projektów Europejskich w Warszawie i Centrum Obsługi Projektów Europejskich w Warszawie w zakresie realizacji inwestycji w przejściach granicznych, współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej,
  • wnioskowanie o zapewnienie finansowania i uruchamianie środków finansowych z rezerw celowych budżetu państwa i budżetu środków europejskich,
  •  składanie raportów wpływów, wniosków o płatność wraz z dokumentami potwierdzającymi wydatki i protokołami odbioru urządzeń, wykonanych prac lub usług,
  •  zapewnienie promocji projektów realizowanych z programów finansowanych ze środków Unii Europejskiej,
  • udział w spotkaniach partnerskich, wynikających z zawartych umów o partnerstwo w realizacji projektów współfinansowanych ze środków europejskich,
  • zapewnienie trwałości projektów realizowanych z programów finansowanych ze środków Unii Europejskiej, zgodnie z dokumentami programowymi.


5. W zakresie komunikacji i dróg:

  • powoływanie komisji do przeprowadzania egzaminu kandydatów na instruktorów szkolących osoby ubiegające się o uprawnienia do kierowania pojazdami silnikowymi,
  •  sprawowanie nadzoru nad szkoleniem kierowców wykonujących przewozy drogowe oraz nad ośrodkami doskonalenia techniki jazdy,
  •  sprawowanie nadzoru nad zarządzaniem ruchem na drogach wojewódzkich, powiatowych, publicznych położonych w miastach na prawach powiatu, gminnych oraz na drogach wewnętrznych położonych w strefach ruchu lub w strefach zamieszkania, poprzez:
    - przeprowadzanie kontroli w organach zarządzających ruchem na drogach województwa,
    - dokonywanie oceny organizacji ruchu w zakresie zgodności z obowiązującymi przepisami  oraz zasadami bezpieczeństwa ruchu drogowego,
    - rozstrzyganie w sprawach spornych dotyczących istniejącej lub projektowanej organizacji ruchu, z uwzględnieniem interesu ogólnospołecznego oraz konieczności zapewnienia ruchu tranzytowego,
  •  współdziałanie z organami jednostek samorządu terytorialnego i organami administracji rządowej w sprawach z zakresu rozwoju infrastruktury drogowej,
  • realizowanie zadań związanych z naborem wniosków o dofinansowanie zadań w ramach Funduszu Dróg Samorządowych oraz obsługa prac komisji do spraw oceny wniosków,
  • prowadzenie rejestru przedsiębiorców:
    - prowadzących ośrodek szkolenia kierowców wykonujących przewozy drogowe,
    - prowadzących ośrodek doskonalenia techniki jazdy,
  • prowadzenie ewidencji ośrodków doskonalenia technik jazdy prowadzonych przez jednostki wojskowe lub jednostki resortu spraw wewnętrznych oraz ewidencji instruktorów techniki jazdy,
  • obsługa nadawania uprawnień instruktorom techniki jazdy oraz prowadzenie ewidencji instruktorów techniki jazdy,
  •  sprawowanie nadzoru, pod względem legalności, nad wykonaniem przez starostę i marszałka województwa zadań, o których mowa w art.122 ust. 1 pkt. 1 ustawy o kierujących pojazdami,
  • sporządzanie i przedstawianie ministrowi właściwemu do spraw transportu rocznego sprawozdania z terenu województwa, na podstawie sprawozdań starostów, z wykonania zadań określonych ustawą o kierujących pojazdami,
  • realizacja zadań związanych z wyznaczaniem dworców, w których jest udzielana pomoc osobom niepełnosprawnym i osobom o ograniczonej sprawności ruchowej, ochroną praw pasażerów korzystających z przewozu drogowego, rozpatrywaniem skarg pasażerów na przewoźników, kontrolą zgodności prowadzonej działalności z przepisami rozporządzenia (UE) nr 181/2011 oraz nakładaniem kar pieniężnych na przewoźników drogowych lub podmioty zarządzające dworcem,
  • realizacja zadań związanych z uiszczaniem opłat za badanie tachografu, na podstawie ustawy o tachografach.
  • realizacja zadań związanych z dofinansowaniem funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego w zakresie przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej


6. W zakresie gospodarki komunalnej i energetyki:

  • współdziałanie z samorządami gmin w zakresie zadań związanych z gospodarką mieszkaniową – wynikających z przepisów ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy, Kodeksu cywilnego oraz z ustawy o dodatkach mieszkaniowych,
  • wykonywanie zadań związanych z ustalaniem wysokości wskaźnika przeliczeniowego kosztu odtworzenia 1 m2 powierzchni użytkowej budynków mieszkalnych dla województwa - z wyłączeniem Miasta Białegostoku, oraz odrębnie dla Miasta Białegostoku,
  • realizacja zadań w zakresie gospodarki energetycznej na terenie województwa podlaskiego, wynikających z przepisów ustawy - Prawo energetyczne i aktów wykonawczych, w zakresie:
    - uzgadniania planów wprowadzenia ograniczeń w dostarczaniu ciepła,
    - realizacji zadań kontrolnych związanych z wprowadzonymi ograniczeniami – w odniesieniu  do paliw stałych i ciekłych oraz ciepła,
  • współdziałanie z samorządami terytorialnymi oraz z ministrem właściwym do spraw gospodarki przy realizacji zadań związanych z wdrażaniem założeń polityki energetycznej państwa,
  • realizowanie zadań związanych z udzielaniem jednostkom samorządu terytorialnego dotacji celowych z budżetu państwa na dofinansowanie zadań własnych związanych z remontem i odbudową obiektów infrastruktury komunalnej, zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku zdarzeń noszących znamiona klęski żywiołowej oraz współdziałanie w tym zakresie z Departamentem Ochrony Ludności i Zarządzania Kryzysowego  w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji.

 

  Wydział zapewnia obsługę:

  • komisji egzaminacyjnej sprawdzającej kwalifikacje kandydatów na instruktorów szkolących osoby ubiegające się o uprawnienia do kierowania pojazdami silnikowymi.
     

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..