Nabycie mienia państwowego na rzecz gmin
KARTA USŁUG
PODLASKI URZĄD WOJEWÓDZKI W BIAŁYMSTOKU
Wydział/Biuro:
Wydział Gospodarki Nieruchomościami
Komórka realizująca usługę:
Oddział Nadzoru Instancyjnego
Numer telefonu:
+48 857439310
+48 857439579
Co chcę załatwić?
Złożyć wniosek o wydanie decyzji administracyjnej potwierdzającej nieodpłatne nabycie nieruchomości Skarbu Państwa na rzecz gminy.
Kogo dotyczy?
- wójtów;
- burmistrzów;
- prezydentów miast działających jako organ jednostki samorządu terytorialnego.
Co przygotować?
Wniosek o wydanie decyzji ze wskazaniem podstawy prawnej, zawierający dane geodezyjne dotyczące komunalizowanej nieruchomości oraz:
- dokumenty potwierdzające stan prawny i faktyczny nieruchomości na dzień 27.05.1990 r., tj. dzień wejścia w życie ustawy z dnia 10 maja 1990 r. Przepisy wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych oraz aktualnie (pełny odpis z księgi wieczystej potwierdzający stan prawny nieruchomości na dzień 27.05.1990 r. lub inne dokumenty potwierdzające stan prawny np. postanowienie sądu o zasiedzeniu nieruchomości przez Skarb Państwa, postanowienie o nabyciu spadku);
- wypis i wyrys z ewidencji gruntów i budynków (aktualny i na dzień 27.05.1990 r.);
- kartę inwentaryzacyjną nieruchomości (5 egzemplarzy);
- spis inwentaryzacyjny nieruchomości wraz z informacją o wyłożeniu spisu do publicznego wglądu przez okres 30 dni.
Jakie dokumenty muszę wypełnić?
Nie ma szczególnej formy wniosku.
Jak wypełnić dokumenty?
Nie dotyczy.
Ile muszę zapłacić?
Za złożenie wniosku nic nie zapłacisz.
Kiedy złożyć dokumenty?
Złożenie wniosku uzależnione jest od indywidualnych potrzeb wnioskodawcy.
Gdzie załatwię sprawę?
- Dokumenty możesz wysłać do nas pocztą na adres :
Wojewoda Podlaski
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok - Możesz też złożyć w Kancelarii Ogólnej Urzędu – pokój nr 9.
- Informacje w prowadzonych sprawach uzyskać można bezpośrednio u osoby prowadzącej sprawę lub telefonicznie (nr tel. +48 857439310, +48 857439579), w godzinach pracy urzędu: w poniedziałki w godzinach od 8.00 do 16.00, od wtorku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30.
Co zrobi urząd?
Sprawdzimy wniosek i załączone do niego dokumenty. Jeżeli przedłożona dokumentacja będzie kompletna zawiadomimy wszystkie strony o wszczęciu postępowania administracyjnego oraz o możliwości zapoznania się w określonym terminie z aktami sprawy. Następnie wydamy decyzję administracyjną.
Jaki jest czas realizacji?
Miesiąc, w sprawach szczególnie skomplikowanych dwa miesiące.
Jak się odwołać?
Odwołanie możesz złożyć do Krajowej Komisji Uwłaszczeniowej w Warszawie za pośrednictwem Wojewody Podlaskiego.
Informacje dodatkowe:
brak
Podstawa prawna:
art. 5 ust. 1 lub art. 5 ust. 4 lub art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 10 maja 1990 r. Przepisy wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych.
Załączniki do karty:
brak
Kartę opracował:
Sławomir Ignatowicz
Kartę zatwierdził:
Sławomir Ignatowicz – Kierownik Oddziału Wydziału Gospodarki Nieruchomościami
Karta obowiązuje od:
01 stycznia 2022 r.