2016-07-20

Struktura organizacyjna i zadania Wydziału

(stan na 01.03.2024 r.)

 

Wykaz komórek organizacyjnych Wydziału:

  •   Oddział Programów Rządowych i Desygnacji (RE-I)
  •   Oddział Programów Rządowych (RE-II)
  •   Oddział Europejskiej Współpracy Terytorialnej (RE-III)
  •   Oddział Programów Rządowych i Koordynacji Projektów (RE-IV)
  •   Stanowisko pracy do spraw organizacyjnych (RE-V)

 

Do zadań Oddziału Programów Rządowych i Desygnacji (RE-I) należy:

  1. w zakresie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej:

    a) monitorowanie realizacji przez powiat zadania polegającego na udzielaniu nieodpłatnej pomocy prawnej, świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej, w tym:
  • przekazywanie co kwartał Ministrowi Sprawiedliwości zbiorczej informacji o wykonaniu przez powiaty zadania polegającego na udzielaniu nieodpłatnej pomocy prawnej, świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej na obszarze województwa;
  • akceptacja zwiększonej przez powiat liczby punktów na świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego;

b) prowadzenie listy organizacji pozarządowych uprawnionych do prowadzenia punktów na obszarze województwa oraz realizacja zadań z tym związanych,

c) kontrola wykonywania przez organy samorządu terytorialnego i inne podmioty zadań z zakresu administracji rządowej, wynikających z ustaw bądź zawartych porozumień, w zakresie określonym działam administracji rządowej sprawiedliwość - dotyczących nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej,

Szczegółowe informacje:
https://puw.bip.gov.pl/program-nieodplatna-pomoc-prawna/program-nieodplatna-pomoc-prawna.html

  1. kontrola przedsięwzięć realizowanych w ramach Programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 ”Maluch+” 2022 - 2029, realizowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021 - 2027 (FERS) oraz Krajowego Planu na rzecz Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO);
     
  2. realizacja zadań związanych z programem Asystent rodziny i koordynator rodzinnej pieczy zastępczej;

Szczegółowe informacje:
https://puw.bip.gov.pl/program-asystent-rodziny-i-koordynator-rodzinnej-pieczy-zastepczej/program-asystent-rodziny-i-koordynator-rodzinnej-pieczy-zastepczej.html
 

  1. realizacja zadań w zakresie desygnacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020, w tym:

a) kontrole planowe służące potwierdzeniu spełniania kryteriów desygnacji przez instytucję zarządzającą RPO lub instytucję pośredniczącą RPO,

b) kontrole doraźne w instytucji zarządzającej RPO lub instytucji pośredniczącej RPO,

c) analiza i weryfikacja w zakresie kryteriów desygnacji dokumentów przekazywanych w tym celu przez ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego,

d) monitorowanie wdrożenia zaleceń pokontrolnych lub rekomendacji z kontroli oraz informowanie ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego w tym zakresie,

e) opracowywanie informacji w zakresie przesłanek lub czynników ryzyka, które mogą zostać uwzględnione w toku przygotowywania planu kontroli i przekazywanie ich ministrowi właściwemu do spraw rozwoju regionalnego,

f) opracowywanie rocznej syntetycznej informacji z realizacji zadań oraz przekazywanie jej ministrowi właściwemu do spraw rozwoju regionalnego,

g) wykorzystywanie na potrzeby procesu desygnacji danych zawartych w centralnym systemie teleinformatycznym SL2014.


 

Do zadań Oddziału Programów Rządowych (RE-II) należy:

  1. prowadzenie spraw w zakresie obsługi finansowania inwestycji w ramach:

a) Resortowego programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 - ”Maluch”, a w szczególności:

  • monitoring trwałości zadań, weryfikacja rezultatów na poziomie określonych mierników,
  • prowadzenie spraw dotyczących wniesionych zabezpieczeń w zakresie przechowywania, informowania i zwrotów w terminach trwałości zadań z programu Maluch+,
  • kontrola zadań w miejscu ich realizacji lub siedzibie beneficjentów, weryfikacja w zakresie wykonania zgodnie z założeniami programów i przepisami prawa;

Szczegółowe informacje:
https://puw.bip.gov.pl/resortowy-program-rozwoju-instytucji-opieki-nad-dziecmi-w-wieku-do-lat-3-maluch-plus/program-maluch-plus-2021.html

 

b) Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, a w szczególności:

  • przekazywanie do Banku Gospodarstwa Krajowego i Ministerstwa Infrastruktury harmonogramów wypłat z Funduszu oraz ich aktualizacji,
  • przygotowywanie umów o dofinansowanie oraz ich zmian, w oparciu o dokumentację zweryfikowaną pod kątem rzeczowym i finansowym,
  • monitoring postępów prac, w szczególności zadań kontynuowanych i wieloletnich,
  • weryfikacja i potwierdzanie poniesionych wydatków na podstawie dokumentów przedstawianych przez beneficjentów,
  • odzyskiwanie kwot wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem, z naruszeniem przepisów obowiązujących przy ich wydatkowaniu, pobranych nienależnie lub w nadmiernej wysokości, wzywanie do zwrotu środków, dochodzenie odsetek,
  • kontrola realizacji umowy o dofinansowanie, w tym kontrola zadań w miejscu ich realizacji, weryfikacja wykonania zgodnie z przepisami prawa m.in. budowlanego, przetargowego, drogowego oraz obowiązków informacyjnych,
  • sporządzanie i przekazywanie informacji w ramach Funduszu oraz sprawozdań wojewódzkich, na zasadach określonych przez Ministerstwo Infrastruktury,

Szczegółowe informacje:
https://puw.bip.gov.pl/podpisywanie-umow-rfds/

  1. prowadzenie spraw w zakresie obsługi Programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 ”Maluch+” 2022 - 2029, realizowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021 – 2027 (FERS) oraz Krajowego Planu na rzecz Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO), a w szczególności:

a) obsługa prac komisji oceny wniosków o wsparcie finansowe w ramach Programu „Maluch+” 2022-2029;

b) przygotowywanie umów i ich zmian w zakresie tworzenia miejsc opieki ze środków krajowych i funduszy europejskich w oparciu o zweryfikowaną pod kątem rzeczowym i finansowym dokumentację przedstawioną przez jednostki samorządu terytorialnego oraz podmioty prywatne;

c) przygotowywanie umów i ich zmian w zakresie funkcjonowania nowoutworzonych miejsc opieki ze środków krajowych i funduszy europejskich w oparciu o dokumentację przedstawioną przez jednostki samorządu terytorialnego oraz podmioty prywatne;

d) weryfikacja, przyjmowanie oraz przechowywanie przedstawionych przez beneficjentów zabezpieczeń prawidłowej realizacji umów o dofinansowanie oraz zwrot albo zniszczenie zabezpieczeń na zasadach określonych umową i Programem;

e) zabezpieczenie środków w planie finansowym na realizację zadań ze środków KPO oraz środków budżetu państwa na sfinansowanie zapłaty podatku VAT należnego w związku z realizacją zadania tworzenia miejsc opieki;

f) wnioskowanie we współpracy z wydziałem finansowym do Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR) o środki dla beneficjentów;

g) zabezpieczenie środków w planie finansowym na realizację zadań ze środków FERS oraz w przypadku konieczności uruchomienia rezerwy celowej - wnioskowanie do Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej o środki FERS;

h) weryfikacja i potwierdzanie poniesionych wydatków na podstawie dokumentów przedstawianych przez beneficjentów;

i) zamieszczanie w systemie teleinformatycznym Rejestr Żłobków informacji i dokumentów wymaganych zasadami Programu oraz procedurami lub wytycznymi;

j) sporządzanie sprawozdań wojewódzkich z realizacji Programu;

k) realizacja obowiązków informacyjno-promocyjnych wynikających z zasad Programu, w tym umieszczanie odpowiedniego ciągu logotypów w dokumentach informacyjnych oraz umowach zawieranych z beneficjentami;

l) wzywanie do zwrotu środków, odzyskiwanie kwot wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem, z naruszeniem przepisów obowiązujących przy ich wydatkowaniu, pobranych nienależnie lub w nadmiernej wysokości, dochodzenie odsetek.

Szczegółowe informacje:
https://puw.bip.gov.pl/program-rozwoju-instytucji-opieki-nad-dziecmi-w-wieku-do-lat-3-maluch-2022-2029/
https://www.gov.pl/web/uw-podlaski/krajowy-plan-odbudowy-i-zwiekszania-odpornosci


 

Do zadań Oddziału Europejskiej Współpracy Terytorialnej (RE-III) należy:

  1. w zakresie realizacji przez Wojewodę Podlaskiego funkcji Krajowego Kontrolera w ramach Programu Interreg NEXT Polska-Ukraina 2021-2027 oraz Programu Współpracy Transgranicznej Interreg VI-A Litwa-Polska 2021-2027:

    a) przeprowadzanie kontroli projektów, w tym wydatków, służącej sprawdzeniu ich zgodności z przepisami prawa, programem, zasadami krajowymi i unijnymi oraz umową o dofinansowanie projektu lub decyzją o dofinansowaniu projektu, obejmującej w szczególności:
  • weryfikację składanego przez beneficjenta wniosku o płatność;
  • kontrole w miejscu realizacji projektu lub w siedzibie podmiotu kontrolowanego,
  • kontrole przestrzegania zasad udzielania pomocy publicznej oraz stosowania właściwych procedur dotyczących udzielania zamówień publicznych,
  • kontrole na zakończenie realizacji projektu, służące sprawdzeniu kompletności dokumentów potwierdzających właściwą ścieżkę audytu, o której mowa w art. 69 ust. 6 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2021/1060 z dnia 24 czerwca 2021 r. (rozporządzenie ogólne), w odniesieniu do zrealizowanego projektu,

b) weryfikacja w trakcie kontroli projektów w zakresie:

  • czy dofinansowane produkty i usługi zostały dostarczone,
  • czy wydatki są zgodne z mającym zastosowanie prawem unijnym i krajowym, z zasadami określonymi w dokumentach programowych, wytycznymi Komisji Europejskiej, wytycznymi ministra do spraw rozwoju regionalnego oraz warunkami wsparcia projektu, w szczególności czy deklarowane przez partnerów wydatki są rozliczane zgodnie z zasadami ujętymi w art. 53 ust. 1 lit. a rozporządzenia ogólnego i zostały zapłacone oraz czy zostały spełnione warunki zatwierdzenia wydatków partnerowi w przypadku rozliczania ich zgodnie z zasadami ujętymi w art. 53 ust. 1 lit. b – f rozporządzenia ogólnego,

c) zapobieganie, wykrywanie, korygowanie i raportowanie nieprawidłowości i nadużyć finansowych na podstawie art. 69 ust. 2 rozporządzenia ogólnego oraz zgodnie z procedurami przyjętymi w dokumentach programowych,

d) sporządzanie Instrukcji Wykonawczej obejmującej przebieg procesów i terminy realizacji zadań,

e) wystawianie dokumentów potwierdzających zakończenie kontroli w terminie określonym w dokumentach programowych,

f) współpraca z ministrem właściwym do spraw rozwoju regionalnego, Instytucją Zarządzającą oraz Wspólnym Sekretariatem w zakresie realizowanych zadań,

g) sporządzanie analizy ryzyka i wybór projektów do kontroli,

h) sporządzanie i przekazywanie na prośbę ministra do spraw rozwoju regionalnego, wkładów do rocznych planów kontroli przygotowywanych przez ministra,

i) pomniejszanie wartości wydatków kwalifikowalnych w przypadku stwierdzenia wystąpienia nieprawidłowości,

j) wykorzystywanie na potrzeby realizacji powierzonych zadań utworzonych systemów informatycznych,

k) realizacja obowiązków związanych z korzystania ze środków programu Pomoc Techniczna dla Funduszy Europejskich 2021-2027.

Szczegółowe informacje:
https://www.gov.pl/web/uw-podlaski/fundusze-europejskie-w-latach-2021-2027

 

  1. w zakresie realizacji przez Wojewodę Podlaskiego funkcji Krajowego Kontrolera w Programie Współpracy INTERREG VA 2014-2020 Polska-Litwa:

a) przeprowadzanie kontroli składanych przez beneficjentów wniosków o płatność lub kontroli projektów w miejscu ich realizacji, które mogą być prowadzone również po zakończeniu realizacji projektów, polegających na weryfikacji wydatków służącej sprawdzeniu, czy:

  • dofinansowane produkty i usługi zostały dostarczone,
  • wydatki deklarowane przez beneficjentów zostały zapłacone,
  • wydatki są zgodne z obowiązującymi przepisami prawa, wymaganiami Programu, odpowiednimi dokumentami programowymi, wytycznymi Komisji Europejskiej lub wytycznymi Ministra właściwego ds. infrastruktury i rozwoju oraz warunkami wsparcia operacji,

b) wystawianie dokumentów potwierdzających zakończenie kontroli w terminie określonym w dokumentach programowych,

c) przeprowadzanie kontroli na zakończenie realizacji projektu służących sprawdzeniu kompletności wszystkich dokumentów dotyczących wydatków i audytów oraz prawidłowości ich przechowywania, w odniesieniu do zrealizowanych projektów,

d) pomniejszanie wartości wydatków kwalifikowalnych i nakładanie korekt finansowych w przypadku stwierdzenia wystąpienia nieprawidłowości indywidualnych,

e) zapobieganie, wykrywanie i korygowanie nieprawidłowości oraz raportowanie nieprawidłowości zgodnie z art. 122 ust.2 Rozporządzenia UE nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r.,

f) sporządzanie Instrukcji Wykonawczej obejmującej przebieg procesów i terminy realizacji zadań,

g) sporządzanie i przekazywanie ministrowi właściwemu ds. rozwoju rocznych planów kontroli projektów, a także, na prośbę ministra, wkładów do rocznych planów kontroli przygotowywanych przez ministra,

h) współpraca z ministrem właściwym ds. rozwoju, Instytucją Zarządzającą oraz Wspólnym Sekretariatem w zakresie realizowanych zadań,

i) realizacja projektów w ramach pomocy technicznej Programu Współpracy INTERREG V-A 2014-2020 Polska-Litwa oraz Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020

Szczegółowe informacje:
https://www.gov.pl/web/uw-podlaski/program-interreg-v-a-litwa-polska-2014-2020

  1. W zakresie organizowania współpracy Wojewody z właściwymi organami innych państw oraz międzynarodowych organizacji pozarządowych:

a) współpraca z Ministerstwem Spraw Zagranicznych w zakresie organizacji współpracy Wojewody z właściwymi organami innych państw oraz międzynarodowymi organizacjami pozarządowymi,

b) współpraca Wojewody z agendami rządowymi i organizacjami lokalnymi zajmującymi się współpracą z zagranicą, jednostkami samorządu terytorialnego i gospodarczego oraz organami wojewódzkiej administracji zespolonej i niezespolonej w zakresie prowadzonej współpracy z innymi państwami,

c) prowadzenie spraw związanych z organizowaniem i rozwijaniem zagranicznych kontaktów Wojewody z właściwymi organami innych państw oraz międzynarodowych organizacji rządowych i pozarządowych, w ramach posiadanych kompetencji,

d) przygotowywanie od strony organizacyjnej i protokolarnej wizyt delegacji obcych państw przyjmowanych przez Wojewodę oraz wyjazdów zagranicznych Wojewody,

e) współdziałanie z wydziałami w sprawie opracowywania informacji merytorycznych, związanych z udziałem Wojewody w spotkaniach z przedstawicielami innych państw,

f) zapewnienie koordynacji realizacji porozumień zawartych przez Wojewodę z partnerami zagranicznymi,

g) prowadzenie spraw związanych z wydatkowaniem środków na potrzeby zagranicznej współpracy Wojewody,

h) koordynacja działań i przygotowywanie materiałów w związku z udziałem Wojewody w pracach:

  • Polsko-Białoruskiej Międzyrządowej Komisji Koordynacyjnej do Spraw Współpracy Transgranicznej,
  • Polsko-Litewskiej Komisji Międzyrządowej do Spraw Współpracy Transgranicznej,

i) organizacja prac i koordynacja działania podkomisji i grupy roboczej do spraw współpracy przygranicznej, działających pod przewodnictwem Wojewody, w ramach transgranicznych komisji międzyrządowych,

j) przygotowywanie materiałów i organizacja udziału Wojewody w posiedzeniach Prezydium i Rady Związku Transgranicznego Euroregion Niemen,

k) prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem uchwał jednostek samorządu terytorialnego o przystępowaniu do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych i regionalnych,

l) opracowywanie projektów umów, porozumień, listów o współpracy międzyregionalnej i przekazywanie ich do akceptacji właściwemu ministrowi.

  1. W zakresie kontroli prawidłowości realizacji zadań własnych jednostek samorządu terytorialnego, zgodnie z artykułem 20a ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju:

a) wydawanie opinii co do zasadności realizacji działań,

b) sporządzanie wniosku o zapewnienie finansowania działań,

c) zawieranie umów,

d) weryfikowanie wniosków o płatność oraz przekazanie dotacji,

e) przeprowadzanie kontroli,

f) sporządzanie sprawozdań z realizacji działań wynikających z ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju,

g) występowanie do Wydziału Polityki Społecznej o opinie w zakresie zasadności realizacji zadań z zakresu służby zdrowia.
 

Szczegółowe informacje:
https://www.gov.pl/web/uw-podlaski/finansowanie-zadan-ze-srodkow-budzetu-panstwa

  1. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem opinii w zakresie umorzeń w całości lub w części należności, odraczania terminów spłaty należności, rozkładania spłaty należności na raty na podstawie art. 15zzb – 15zze, art. 15zze i art. 15 zze ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.

Szczegółowe informacje:
https://www.gov.pl/web/uw-podlaski/wydawanie-opinii-na-podstawie-art-15zzb--15zze-art-15zze-i-art-15zze4-ustawy-covid-19

 

 

Do zadań Oddziału Programów Rządowych i Koordynacji Projektów (RE-IV) należy:

  1. Inicjowanie i koordynowanie działań komórek organizacyjnych Urzędu w zakresie możliwości pozyskania i wykorzystywania środków pochodzących ze źródeł zewnętrznych;
  2. Wspieranie działań administracji zespolonej w województwie w zakresie możliwości wykorzystywania środków pochodzących ze źródeł zewnętrznych;
  3. Aplikowanie o środki unijne na realizację projektów Wojewody;
  4. Realizacja i koordynacja zadań Urzędu wynikających z obowiązków beneficjenta projektów unijnych, a w szczególności:

a) wnioskowanie o zapewnienie finansowania i uruchamianie środków finansowych z rezerw celowych budżetu państwa i budżetu środków europejskich,

b) opracowywanie materiałów do projektu ustawy budżetowej w zakresie realizowanych i planowanych do realizacji projektów finansowanych w ramach programów finansowanych ze środków Unii Europejskiej,

c) inansowe rozliczanie projektów,

d) zapewnienie promocji projektów realizowanych z programów finansowanych ze środków Unii Europejskiej.
 

Szczegółowe informacje:
https://www.gov.pl/web/uw-podlaski/realizowane-projekty
 

  1. W zakresie obsługi programów finansowanych z budżetu państwa:

a) obsługa zadań realizowanych w ramach Programu wieloletniego „Senior+”, a w szczególności:

  • udzielanie informacji o  Programie;
  • przygotowywanie umów zawieranych z beneficjentami,
  • rozliczanie dotacji,
  • prowadzenie sprawozdawczości w ramach Programu,
  • kontrola realizacji Programu w województwie;

Szczegółowe informacje:
https://puw.bip.gov.pl/cfe/cfe-realizowane-programy/program-wieloletni-senior/

 

b) obsługa zadań realizowanych w ramach Programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań „Razem bezpieczniej”, a w szczególności:

  • udzielanie informacji o  Programie,
  • przygotowywanie porozumień/umów zawieranych z beneficjentami,
  • rozliczanie dotacji,
  • prowadzenie sprawozdawczości w ramach Programu,
  • kontrola realizacji Programu w województwie.

Szczegółowe informacje:
https://puw.bip.gov.pl/program-ograniczania-przestepczosci-i-aspolecznych-zachowan-razem-bezpieczniej-im-wladyslawa-stasiaka-na-lata-2016-i-2017/program-ograniczania-przestepczosci-i-aspolecznych-zachowan-razem-bezpieczniej-im-wladyslawa-stasiaka.html

  1. Wykonywanie kontroli działania systemów informatycznych w jednostkach samorządu terytorialnego i ich związkach oraz tworzonych lub prowadzonych przez te jednostki samorządowych osobach prawnych i innych samorządowych jednostkach organizacyjnych w zakresie zadań zleconych z zakresu administracji rządowej oraz w podmiotach publicznych podporządkowanych lub nadzorowanych przez Wojewodę, w zakresie określonym  w ustawie o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..