DRUKUJ
2016-11-02

Zgoda na zbycie nieruchomości Skarbu Państwa

Udzielanie zgody na zbycie nieruchomości Skarbu Państwa na rzecz użytkowników wieczystych


KARTA USŁUG


PODLASKI URZĄD WOJEWÓDZKI W BIAŁYMSTOKU

 


Wydział/Biuro:
 

Wydział Gospodarki Nieruchomościami 
 


Komórka realizująca usługę:
 

Oddział Nadzoru Instancyjnego
 


Numer telefonu:
 

+48 857439582   
 


Co chcę załatwić?
 

Złożyć wniosek o wyrażenie zgody na zbycie nieruchomości Skarbu Państwa na rzecz użytkowników wieczystych.
 


Kogo dotyczy?

  • Prezydentów Miast działających jako starostowie wykonujący zadania z zakresu administracji rządowej;
  • Starostów wykonujących zadania z zakresu administracji rządowej.



Co przygotować?

  • Wniosek wraz z uzasadnieniem;
  • Wniosek podmiotu zainteresowanego nabyciem;
  • Dokumentację prawno-geodezyjną (w szczególności: wypis z ewidencji gruntów i budynków, odpis z KW, kopię mapy ewidencji gruntów, informację na temat przeznaczenia nieruchomości w planie zagospodarowania przestrzennego bądź w studium, ewentualnie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu);
  • Informację dotyczącą budynków i budowli usytuowanych na nieruchomości;
  • Wskazanie wysokości opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego;
  • Informację na temat okresu trwania użytkowanie wieczystego;
  • Wskazanie wartości prawa własności nieruchomości;
  • Wskazanie wartości prawa użytkowania wieczystego;
  • Informację czy na terenie na którym położona jest nieruchomość nie jest planowana inwestycja celu publicznego;
  • Informację czy w stosunku do nieruchomości nie toczy się postępowanie o zwrot;
  • W przypadkach wpisania nieruchomości do rejestru zabytków pozwolenie Podlaskiego Wojewódzkiego Konserwatora zabytków na zbycie;
  • Stosowne umowy oraz decyzje administracyjne.



Jakie dokumenty muszę wypełnić?
 

Nie ma szczególnej formy wniosku
 


Jak wypełnić dokumenty?
 

Wniosek powinien zawierać szczegółowe uzasadnienie faktyczne i ekonomiczne oraz stanowisko wnioskodawcy. Dodatkowo uzasadnienie powinno wykazywać, że zostały zachowane zasady prawidłowej gospodarki wynikające z art. 12 ustawy o gospodarce nieruchomościami.
 


Ile muszę zapłacić?
 

Za złożenie wniosku nic nie zapłacisz.
 


Kiedy złożyć dokumenty?
 

Złożenie wniosku uzależnione jest od indywidualnych potrzeb wnioskodawcy.
 


Gdzie załatwię sprawę?

  • Dokumenty możesz wysłać do nas pocztą na adres:
    Wojewoda Podlaski
    ul. Mickiewicza  3
    15-213 Białystok
  • Możesz też złożyć dokumenty osobiście w Kancelarii Ogólnej Urzędu – pokój nr 9.
  • Informacje w prowadzonych sprawach uzyskać można bezpośrednio u osoby prowadzącej sprawę lub telefonicznie (nr tel. +48 857439582), w godzinach pracy urzędu: w poniedziałki w godzinach od 8.00 do 16.00, od wtorku do piątku w godzinach  od 7.30 do 15.30.



Co zrobi urząd?
 

Sprawdzimy, czy wniosek zawiera wszystkie niezbędne informacje na temat stanu prawnego i geodezyjnego nieruchomości. Sporządzimy i przedstawimy wojewodzie informację na temat sprawy. W przypadku pozytywnego stanowiska Wojewoda Podlaski wyda zarządzenie, które będzie stanowiło podstawę do zawarcia aktu notarialnego przez Starostę/Prezydenta Miasta wykonującego zadania z zakresu administracji rządowej.
 


Jaki jest czas realizacji?
 

Miesiąc, od momentu złożenia kompletu dokumentów.
 


Jak się odwołać?
 

Zgoda na dokonanie czynności jest wyrażana w drodze zarządzenia Wojewody Podlaskiego.  W tym przypadku nie jest przewidziana droga odwoławcza.
 


Informacje dodatkowe:
 

Brak
 


Podstawa prawna:
 

art. 23 ust 1 pkt 7i art. 32 ust.1austawy z dnia 21.08.1997 r. o gospodarce nieruchomościami
 


Załączniki do karty:
 

Brak
 


Kartę opracował:
 

Sławomir Ignatowicz
 


Kartę zatwierdził:
 

Sławomir Ignatowicz - Kierownik Oddziału Wydziału Gospodarki Nieruchomościami
 


Karta obowiązuje od:
 

01 stycznia 2022 r.