Zgoda na zbycie nieruchomości Skarbu Państwa
Udzielanie zgody na zbycie nieruchomości Skarbu Państwa na rzecz użytkowników wieczystych
KARTA USŁUG
PODLASKI URZĄD WOJEWÓDZKI W BIAŁYMSTOKU
Wydział/Biuro:
Wydział Gospodarki Nieruchomościami
Komórka realizująca usługę:
Oddział Nadzoru Instancyjnego
Numer telefonu:
+48 857439582
Co chcę załatwić?
Złożyć wniosek o wyrażenie zgody na zbycie nieruchomości Skarbu Państwa na rzecz użytkowników wieczystych.
Kogo dotyczy?
- Prezydentów Miast działających jako starostowie wykonujący zadania z zakresu administracji rządowej;
- Starostów wykonujących zadania z zakresu administracji rządowej.
Co przygotować?
- Wniosek wraz z uzasadnieniem;
- Wniosek podmiotu zainteresowanego nabyciem;
- Dokumentację prawno-geodezyjną (w szczególności: wypis z ewidencji gruntów i budynków, odpis z KW, kopię mapy ewidencji gruntów, informację na temat przeznaczenia nieruchomości w planie zagospodarowania przestrzennego bądź w studium, ewentualnie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu);
- Informację dotyczącą budynków i budowli usytuowanych na nieruchomości;
- Wskazanie wysokości opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego;
- Informację na temat okresu trwania użytkowanie wieczystego;
- Wskazanie wartości prawa własności nieruchomości;
- Wskazanie wartości prawa użytkowania wieczystego;
- Informację czy na terenie na którym położona jest nieruchomość nie jest planowana inwestycja celu publicznego;
- Informację czy w stosunku do nieruchomości nie toczy się postępowanie o zwrot;
- W przypadkach wpisania nieruchomości do rejestru zabytków pozwolenie Podlaskiego Wojewódzkiego Konserwatora zabytków na zbycie;
- Stosowne umowy oraz decyzje administracyjne.
Jakie dokumenty muszę wypełnić?
Nie ma szczególnej formy wniosku
Jak wypełnić dokumenty?
Wniosek powinien zawierać szczegółowe uzasadnienie faktyczne i ekonomiczne oraz stanowisko wnioskodawcy. Dodatkowo uzasadnienie powinno wykazywać, że zostały zachowane zasady prawidłowej gospodarki wynikające z art. 12 ustawy o gospodarce nieruchomościami.
Ile muszę zapłacić?
Za złożenie wniosku nic nie zapłacisz.
Kiedy złożyć dokumenty?
Złożenie wniosku uzależnione jest od indywidualnych potrzeb wnioskodawcy.
Gdzie załatwię sprawę?
- Dokumenty możesz wysłać do nas pocztą na adres:
Wojewoda Podlaski
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok - Możesz też złożyć dokumenty osobiście w Kancelarii Ogólnej Urzędu – pokój nr 9.
- Informacje w prowadzonych sprawach uzyskać można bezpośrednio u osoby prowadzącej sprawę lub telefonicznie (nr tel. +48 857439582), w godzinach pracy urzędu: w poniedziałki w godzinach od 8.00 do 16.00, od wtorku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30.
Co zrobi urząd?
Sprawdzimy, czy wniosek zawiera wszystkie niezbędne informacje na temat stanu prawnego i geodezyjnego nieruchomości. Sporządzimy i przedstawimy wojewodzie informację na temat sprawy. W przypadku pozytywnego stanowiska Wojewoda Podlaski wyda zarządzenie, które będzie stanowiło podstawę do zawarcia aktu notarialnego przez Starostę/Prezydenta Miasta wykonującego zadania z zakresu administracji rządowej.
Jaki jest czas realizacji?
Miesiąc, od momentu złożenia kompletu dokumentów.
Jak się odwołać?
Zgoda na dokonanie czynności jest wyrażana w drodze zarządzenia Wojewody Podlaskiego. W tym przypadku nie jest przewidziana droga odwoławcza.
Informacje dodatkowe:
Brak
Podstawa prawna:
art. 23 ust 1 pkt 7i art. 32 ust.1austawy z dnia 21.08.1997 r. o gospodarce nieruchomościami
Załączniki do karty:
Brak
Kartę opracował:
Sławomir Ignatowicz
Kartę zatwierdził:
Sławomir Ignatowicz - Kierownik Oddziału Wydziału Gospodarki Nieruchomościami
Karta obowiązuje od:
01 stycznia 2022 r.