DRUKUJ
2021-11-19

Rządowy program rozwijania szkolnej
infrastruktury oraz kompetencji uczniów i
nauczycieli w zakresie technologii
informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020–2024
„Aktywna tablica”

Rządowy program rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020–2024 „Aktywna tablica” został ustanowiony uchwałą nr 151/2020 rady Ministrów z dnia 23 października 2020 r. zmienioną uchwałą nr 109/2021 Rady Ministrów z dnia 20 sierpnia 2021 r.

Głównym celem Programu jest rozwijanie kompetencji uczniów i nauczycieli przez wykorzystywanie w procesie dydaktycznym nowoczesnego sprzętu, nowoczesnych pomocy dydaktycznych oraz narzędzi do terapii, wybranych przez szkoły zgodnie z ich zdefiniowanymi potrzebami. Uczniowie powinni być zaznajamiani z możliwościami zastosowań edukacyjnych TIK od możliwie wczesnych etapów kształcenia, a umiejętności posługiwania się TIK stanowią jedne z najważniejszych umiejętności zdobywanych przez ucznia w trakcie kształcenia.

Organem koordynującym Program jest minister właściwy do spraw oświaty i wychowania. Koordynatorem Programu na szczeblu wojewódzkim jest wojewoda.

Na mocy Porozumienia z dnia 27 października 2020 r. zawartego pomiędzy Wojewodą Podlaskim a Podlaskim Kuratorem Oświaty, w sprawie powierzenia prowadzenia zadania dotyczącego realizacji Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020–2024 „Aktywna tablica” (Dz. Urz. Woj. Podlaskiego z 2020 r. poz. 4482), ww. Program realizuje Podlaski Kurator Oświaty w Białymstoku.

Organy prowadzące składają wnioski (skierowane do Wojewody Podlaskiego) do Podlaskiego Kuratora Oświaty w Białymstoku.