2016-07-20

Struktura organizacyjna i zadania Wydziału

Wykaz komórek organizacyjnych Wydziału
 

  • Oddział Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego
  • Oddział Centrum Powiadamiania Ratunkowego
  • Oddział Ratownictwa Medycznego
  • Stanowisko pracy do spraw organizacyjnych
  • Oddział Ochrony Ludności i Pozamilitarnych Przygotowań Obronnych
  • Oddział Dyspozytorni Medycznej



4. Do zadań Wydziału należy :  
 
  1) W zakresie tworzenia warunków służących skutecznemu działaniu Wojewody w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowych, klęsk żywiołowych oraz w stanach nadzwyczajnych: 

 

a) zapewnienie Wojewodzie warunków służących kierowaniu działalnością wszystkich jednostek organizacyjnych administracji rządowej i samorządowej działających na obszarze województwa w zakresie zapobiegania zagrożeniu życia, zdrowia lub mienia oraz zagrożeniom środowiska, bezpieczeństwa państwa i utrzymaniu porządku publicznego, ochrony praw obywatelskich, a także zapobieganiu zdarzeniom kryzysowym, zdarzeniom o charakterze terrorystycznym, klęskom żywiołowym i innym nadzwyczajnym zagrożeniom oraz zredukowaniu i usuwaniu ich skutków, 

 

b) realizowanie zadań z zakresu planowania cywilnego, w tym:

- przygotowanie, w oparciu o analizę zagrożeń w poszczególnych powiatach, zaleceń Wojewody do powiatowych planów zarządzania kryzysowego,

- opiniowanie oraz przedkładanie do zatwierdzenia Wojewodzie powiatowych planów zarządzania kryzysowego,

- opracowanie i aktualizacja Wojewódzkiego Planu Zarządzania Kryzysowego,

- realizowanie wytycznych do Wojewódzkiego Planu Zarządzania Kryzysowego,

- gromadzenie i przetwarzanie informacji dotyczących infrastruktury krytycznej zlokalizowanej na terenie województwa,

- opracowywanie i aktualizacja wojewódzkiego planu postępowania awaryjnego w przypadku zdarzeń radiacyjnych, w porozumieniu z Podlaskim Państwowym Wojewódzkim Inspektorem Sanitarnym,

- sporządzanie cząstkowego raportu o zagrożeniach bezpieczeństwa narodowego, 

 

c) gromadzenie i przetwarzanie danych oraz ocena zagrożeń występujących na obszarze województwa, 

 

d) monitorowanie, analizowanie i prognozowanie rozwoju zagrożeń na obszarze województwa, 

 

e) tworzenie i aktualizowanie baz danych wykorzystywanych do zarządzania kryzysowego, ochrony ludności i obowiązków państwa gospodarza Host Nation Support (HNS), 

 

f) współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie ochrony ludności, 

 

g) zapewnienie stałej obsługi kancelaryjnej, po godzinach pracy Urzędu, 

 

h) opracowywanie i aktualizacja wojewódzkiego planu operacyjnego ochrony przed powodzią, sporządzanie oceny stanu zabezpieczenia przeciwpowodziowego województwa, monitorowanie sytuacji powodziowej w województwie oraz podejmowanie działań związanych z ogłaszaniem i odwoływaniem pogotowia oraz alarmu powodziowego, 

 

i) wykonywanie zadań z wykazu przedsięwzięć i procedur systemu zarządzania kryzysowego ustalonych przez Prezesa Rady Ministrów i wynikających z członkowstwa w Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego, 

 

j) zarządzanie, organizowanie oraz prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania kryzysowego, 

 

k) planowanie wsparcia innych organów właściwych w sprawach zarządzania kryzysowego, 

 

l) planowanie użycia pododdziałów lub oddziałów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej do wykonywania zadań na podstawie ustawy o zarządzaniu kryzysowym, 

 

m) organizowanie całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego oraz współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej, 

 

n) prowadzenie wykazu psychologów z województwa, mogących w sytuacjach kryzysowych zapewnić wsparcie i opiekę psychologiczną, 

 

o) prowadzenie spraw związanych z sytuacją zaistnienia epidemii lub stanu zagrożenia epidemicznego na obszarze województwa, w tym:

-  przygotowywanie projektów rozporządzeń o ogłoszeniu bądź odwołaniu stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii, o nałożeniu obowiązku szczepień ochronnych przeciw chorobom epidemicznym,

-  wydawanie decyzji o skierowaniu do pracy przy zwalczaniu epidemii,

-  prowadzenie spraw związanych z organizowaniem warunków izolacji lub kwarantanny,

- sporządzanie i aktualizacja wojewódzkiego planu działania na wypadek wystąpienia epidemii;

 

p) określanie w sytuacjach nadzwyczajnych, w drodze aktu prawa miejscowego, rozmiaru i czasu korzystania z każdej wody, na potrzeby zwalczania poważnych awarii, klęsk żywiołowych, pożarów lub innych miejscowych zagrożeń,

 

q) wprowadzanie, w drodze aktu prawa miejscowego, czasowego ograniczenia w korzystaniu z wód, w szczególności w zakresie poboru wód lub wprowadzania ścieków do wód lub do ziemi, w przypadku wprowadzenia stanu klęski żywiołowej,

 

r) opiniowanie, przygotowanego przez Wody Polskie, projektu wstępnej oceny ryzyka powodziowego,

 

s) uzgadnianie, przygotowanych przez Wody Polskie, projektów map zagrożeniapowodziowego, map ryzyka powodziowego oraz planów zarządzania ryzykiem powodziowym,

 

t) uzgadnianie decyzji Wód Polskich nakazującej zakładowi piętrzącemu wodę, obniżenie piętrzenia wody lub opróżnienie zbiornika,

 

u) uzgadnianie w zakresie właściwości wydziału, sporządzonych przez Wody Polskie,programów planowanych inwestycji w gospodarce wodnej, w szczególności zabezpieczenia przeciwpowodziowego województwa,

 

v) sporządzanie sprawozdań z realizacji działań zawartych w planach zarządzania ryzykiem powodziowym,

 

w) realizacja zadań wynikających z ustawy o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego oraz zasadach postępowania w sytuacjach zagrożenia bezpieczeństwa paliwowego i zakłóceń na rynku paliwowym.

 

 
2) W  zakresie działania Systemu Wczesnego Ostrzegania (SWO): 

 

a) prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem SWO na terenie województwa, 

 

b) opracowywanie i gromadzenie informacji o istotnych wydarzeniach mających miejsce na terenie województwa, 

 

c) nadzór nad funkcjonowaniem SWO, a zwłaszcza analizowanie obiegu informacji, 

 

d) organizowanie i prowadzenie okresowych treningów SWO, 

 

e) współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne;  

 

 

3) W zakresie działania Systemu Wykrywania i Alarmowania (SWA): 

 

a) prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem SWA na terenie województwa, 

 

b) nadzorowanie funkcjonowania SWA w jednostkach administracji rządowej i samorządowej, 

 

c) organizowanie i prowadzenie okresowych treningów SWA i systemu łączności, 

 

d) nadzorowanie sprawnego funkcjonowania syren alarmowych na terenie województwa, 

 

e) udział w treningach i ćwiczeniach Krajowego Systemu Wykrywania Skażeń i Alarmowania, 

 

f) prowadzenie spraw związanych opracowaniem i wdrożeniem procedury monitorowania, ostrzegania i alarmowania mieszkańców województwa przed zanieczyszczeniami powietrza;  

 

 
4. Uchylony: 

 

 
5. Uchylony: 

 

 
6) W zakresie planowania i organizowania infrastruktury technicznej niezbędnej do funkcjonowania województwa w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa, wojny i sytuacji kryzysowych: 

 

a) planowanie rozbudowy i modernizacji infrastruktury technicznej na potrzeby obronności i zarządzania kryzysowego,

 

b) planowanie, organizowanie i utrzymanie w stałej gotowości do działania systemów teleinformatycznych dla potrzeb obronności i zarządzania kryzysowego na terenie województwa,

 

c) organizowanie, rozbudowa, modernizacja i utrzymanie w ciągłej gotowości do uruchomienia systemu alarmowania ludności na terenie województwa,

 

d) wykonywanie zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej na terenie województwa,

 

e) opracowywanie i przekazywanie przedsiębiorcom telekomunikacyjnym, pocztowym, radiowym i telewizyjnym materiałów dotyczących województwa, niezbędnych do opracowania planów działań w sytuacjach szczególnych zagrożeń,

 

f) uzgadnianie planów działań przedsiębiorcy w sytuacjach szczególnych zagrożeń;

 

 

7.  W zakresie pozamilitarnych przygotowań obronnych:

 

a) organizowanie edukacji społeczeństwa w zakresie przygotowania obronnego,

 

b) prowadzenie szkoleń i ćwiczeń obronnych oraz udział w szkoleniach i ćwiczeniach organizowanych przez Siły Zbrojne RP oraz Ministerstwo Obrony Narodowej,

 

c) przygotowanie stanowisk kierowania Wojewody oraz sprawowanie nadzoru merytorycznego nad stanowiskami kierowania organów jednostek samorządu terytorialnego województwa,

 

d) nadzór organizacyjno-planistyczny nad przygotowaniem do militaryzacji określonych jednostek organizacyjnych i przedsiębiorstw szczególnie ważnych dla funkcjonowania województwa w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny,

 

e) opracowanie, aktualizacja i realizacja przedsięwzięć wynikających z dokumentów planistycznych wykonywanych w ramach planowania operacyjnego w województwie oraz koordynacja wykonania dokumentacji oraz realizacji zadań obronnych w jednostkach administracji publicznej (uzgadnianie i zatwierdzanie dokumentacji),

 

f) opracowywanie i aktualizacja dokumentów z zakresu przygotowania podmiotów leczniczych Województwa Podlaskiego na potrzeby obronne państwa, a także koordynacja ich wykonania przez jednostki samorządu terytorialnego i podmioty lecznicze,

 

g) kierowanie realizacją zadań obronnych oraz współdziałanie w realizacji zadań obronnych z organami administracji zespolonej i niezespolonej, jednostkami samorządu terytorialnego, przedsiębiorcami oraz innymi jednostkami organizacyjnymi i organizacjami społecznymi, mającymi swoją siedzibę na terenie województwa,

 

h) prowadzenie spraw związanych z realizacją na terenie województwa zadań wsparcia przez organy administracji publicznej realizacji zadań Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej oraz sojuszniczych sił wsparcia (SSW), wynikających z wykonywania obowiązków państwa-gospodarza - Host Nation Support (HNS),

 

i) koordynowanie realizacji zadań związanych z przygotowaniem i prowadzeniem szczególnej ochrony obiektów kat. I i II uznanych za szczególnie ważne dla obronności państwa,

 

j) prowadzenie zbiorczego wykazu świadczeń osobistych i rzeczowych przewidzianych do realizacji na terenie województwa,

 

k) prowadzenie postępowań administracyjnych jako organ II instancji w sprawach nakładania świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obronności,

 

l) prowadzenie postępowań administracyjnych jako organ I instancji w sprawach nakładania na przedsiębiorców zadań na rzecz obronności państwa oraz zawierania w tym zakresie umów,

 

m) planowanie, organizowanie i prowadzenie kontroli z wykonywania zadań obronnych na terenie województwa,

 

n) w czasie stałej gotowości obronnej państwa wykonywanie zadań związanych z wyłączeniem od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,

 

o) opracowywanie, aktualizacja dokumentów dotyczących finansowania pozamilitarnych przygotowań obronnych województwa podlaskiego oraz wydatkowanie środków finansowych na realizację zadań obronnych;”,

 

 
8. W zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego:  

 

  • prowadzenie postępowań administracyjnych jako organ I instancji w sprawach:
    - obszarów, obiektów i urządzeń podlegających obowiązkowej ochronie,
    - wykazu stadionów, obiektów i terenów, na których przebieg imprez masowych jest monitorowany oraz sprawowania nadzoru nad urządzeniami rejestrującymi obraz i dźwięk, zainstalowanymi na tych obiektach,
    - związanych z wydawaniem pozwoleń na zakup materiałów wybuchowych przeznaczonych do użytku cywilnego i kontrola ich realizacji,  
  • prowadzenie ewidencji obszarów, obiektów i urządzeń podlegających obowiązkowej ochronie na terenie województwa,  
  • współdziałanie z organami administracji rządowej i samorządowej oraz innymi instytucjami w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego, w tym w zakresie uzgadniania z właściwymi organami tras przejść pielgrzymek, w celu zapewnienia ich uczestnikom bezpiecznego przemarszu po drogach publicznych,  
  • dostarczanie niezbędnych informacji dotyczących aktualnego stanu bezpieczeństwa Wojewódzkiemu Zespołowi Zarządzania Kryzysowego oraz Rządowemu Centrum Bezpieczeństwa,  
  • współpraca z powiatowymi zespołami zarządzania kryzysowego,  
  • planowanie, koordynacja i nadzór nad realizacją zadań wynikających z rządowych programów zwiększających bezpieczeństwo,  
  • sprawowanie nadzoru nad działalnością straży gminnych przy pomocy Podlaskiego Komendanta Wojewódzkiego Policji,  
  • prowadzenie spraw związanych z zawieszaniem organizowania imprez artystycznych i rozrywkowych na czas niezbędny, z powodu klęski żywiołowej lub w celu zapobieżenia epidemii albo ze względu na żałobę,  
  • realizacja zadań Wojewody określonych w ustawie Prawo o zgromadzeniach, w tym m.in.
    - wydawanie decyzji w przedmiocie zgody na cykliczne organizowanie zgromadzeń,
    - wydawanie zarządzeń zastępczych,
    - umieszczanie w BIP informacji o miejscu i terminach zgromadzeń,
    - weryfikacja wpływających informacji o zgromadzeniach oraz wzywanie zainteresowanych do zmiany miejsca lub czasu zgromadzeń – organizatorów zgromadzeń, którym nie przysługuje pierwszeństwo wyboru miejsca i czasu,
  • prowadzenie spraw związanych z zatwierdzaniem wojewódzkiego planu ratowniczego
    do działania krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego dla obszaru województwa;

 
9. W zakresie ratownictwa medycznego:  

 

  • prowadzenie spraw związanych z planowaniem, organizowaniem, koordynowaniem systemu ratownictwa medycznego oraz nadzór nad systemem na terenie województwa, poprzez:
    -  sporządzanie i aktualizację Wojewódzkiego Planu działania systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne,
    - przeprowadzanie kontroli jednostek systemu, jednostek współpracujących z systemem, podmiotów prowadzących kursy kwalifikowanej pierwszej pomocy oraz podmiotów prowadzących kursy doskonalące dyspozytorów medycznych,
    - podejmowanie działań organizacyjnych zmierzających do zapewnienia parametrów czasu dotarcia na miejsce zdarzenia dla zespołów ratownictwa medycznego,
    - opracowywanie informacji dla ministra właściwego do spraw zdrowia dotyczących funkcjonowania systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne na terenie województwa,
    - System Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego,  
  • współdziałanie w sytuacjach kryzysowych z jednostkami samorządu terytorialnego, będącymi jednostkami założycielskimi zakładów opieki zdrowotnej,  
  • współdziałanie z dyrektorem Podlaskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia, organami rządowej administracji zespolonej i niezespolonej oraz jednostkami samorządu terytorialnego w obszarze państwowego ratownictwa medycznego,  
  • prowadzenie ewidencji jednostek systemu i rejestru jednostek współpracujących z systemem, w tym prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie wydania decyzji o wpisie jednostki do systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne lub jej wykreśleniu,  
  • prowadzenie spraw związanych z zatwierdzaniem w formie decyzji programu kursu w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy,  
  • realizacja zadań dotyczących dochodzenia roszczeń od Skarbu Państwa przez osobę, która poniosła szkodę na mieniu w następstwie udzielania przez nią pierwszej pomocy,  
  • prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem środkami z budżetu Wojewody na finansowanie jednostek systemu,  
  • organizacja pełnienia całodobowego dyżuru wojewódzkiego koordynatora ratownictwa medycznego,  
  • weryfikacja wniosków i wydawanie kart doskonalenia zawodowego dla ratowników medycznych i dyspozytorów medycznych oraz wgląd do kart doskonalenia zawodowego ratowników medycznych i dyspozytorów po zakończeniu okresu edukacyjnego,  
  • prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań z zakresu ratownictwa wodnego przez podmioty uprawnione do wykonywania ratownictwa wodnego, których działalność jest dofinansowywana przez wojewodę w ramach dotacji celowych przyznawanych z części budżetu państwa, której jest dysponentem,
  • weryfikacja formalna wniosków podmiotów ubiegających się o uzyskanie wpisu na listę podmiotów uprawnionych do prowadzenia kursu doskonalącego oraz przekazywanie wniosków i informacji dotyczących terminu i miejsca prowadzenia kursów na terenie województwa do Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego;

 

 
10. Kontrola wykonywania przez organy samorządu terytorialnego i inne podmioty zadań z zakresu administracji rządowej, wynikających z ustaw bądź zawartych porozumień, w zakresie określonym działami administracji rządowej: obrona narodowa, sprawy wewnętrzne - z wyłączeniem zadań określonych w § 14 pkt 5 i § 19 pkt 1 statutu, zdrowie - w zakresie ratownictwa medycznego
 

 
11. W  zakresie systemu powiadamiania ratunkowego:  

 

  • obsługa zgłoszeń alarmowych wywołanych na numery alarmowe obsługiwane w Centrum Powiadamiania Ratunkowego,  
  • ewidencjonowanie i przechowywanie w systemie teleinformatycznym, danych dotyczących treści zgłoszeń alarmowych, w tym nagrań rozmów telefonicznych obejmujących całość zgłoszenia alarmowego, danych osób zgłaszających i innych osób wskazanych w trakcie przyjmowania zgłoszenia, informacji o miejscu zdarzenia i jego rodzaju oraz skróconego opisu zdarzenia,  
  • wykonywanie analiz związanych z funkcjonowaniem systemu na obszarze obsługiwanym przez centrum oraz tworzenie statystyk w zakresie liczby, rodzaju oraz czasów realizacji zgłoszeń alarmowych,  
  • współpraca oraz wymiana informacji z centrami zarządzania kryzysowego,  
  • wymiana informacji i danych, z wyłączeniem danych osobowych, na potrzeby analiz z Policją, Państwową Strażą Pożarną, dysponentami zespołów ratownictwa medycznego oraz podmiotami, których numery telefoniczne są obsługiwane w ramach systemu.  

 

12. W zakresie dyspozytorni medycznej:

 

  • obsługa zgłoszeń alarmowych wywołanych na numery alarmowe i powiadomień o zdarzeniach, ustalanie priorytetów oraz niezwłoczne dysponowanie zespołów ratownictwa medycznego na miejsce zdarzenia ,
  • przekazywanie niezbędnych informacji osobom udzielającym pierwszej pomocy,
  • przekazywanie kierującemu akcją medyczną niezbędnych informacji ułatwiających prowadzenie medycznych czynności ratunkowych na miejscu zdarzenia,
  • współpraca z wojewódzkim koordynatorem ratownictwa medycznego,
  • zbieranie aktualnych informacji o dostępnych w rejonie operacyjnym jednostkach systemu, i ich gotowości oraz przekazywanie tych informacji wojewódzkiemu koordynatorowi ratownictwa medycznego,
  • zbieranie i archiwizowanie bieżących informacji o zdarzeniach i prowadzonych medycznych czynnościach ratunkowych,
  • bieżąca analiza optymalnego wykorzystania zespołów ratownictwa medycznego,
  • powiadamianie o zdarzeniu szpitalnych oddziałów ratunkowych lub, jeżeli wymaga tego sytuacja na miejscu zdarzenia, centrów urazowych lub jednostek organizacyjnych szpitali wyspecjalizowanych w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych niezbędnych dla ratownictwa medycznego,
  • ewidencjonowanie i przechowywanie w systemie teleinformatycznym, danych dotyczących treści zgłoszeń alarmowych, w tym nagrań rozmów telefonicznych, prowadzonych na stanowisku dyspozytora medycznego oraz wojewódzkiego koordynatora ratownictwa medycznego,
  • wykonywanie analiz związanych z funkcjonowaniem systemu na obszarze obsługiwanym przez dyspozytornię medyczną oraz tworzenie statystyk w zakresie liczby, rodzaju oraz czasów realizacji zgłoszeń alarmowych,
  • powiadamianie o zdarzeniu jednostek współpracujących z systemem, jeżeli wymaga tego sytuacja na miejscu zdarzenia,
  • współpraca oraz wymiana informacji z centrami zarządzania kryzysowego, o których mowa w ustawie o Państwowym Ratownictwie Medycznym,
  • współpraca z innymi podmiotami, w szczególności z Policją, Państwową Strażą Pożarną i centrami powiadamiania ratunkowego, o których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 22 listopada 2013 r. o systemie powiadamiania ratunkowego, w celu podjęcia działań ratowniczych w związku z realizacją zadań dyspozytora medycznego, przy wykorzystaniu systemu teleinformatycznego i sieci teleinformatycznej na potrzeby obsługi numerów alarmowych w rozumieniu odpowiednio art. 2 pkt 4 i 5 ustawy z dnia 22 listopada 2013 r. o systemie powiadamiania ratunkowego, na potrzeby przyjmowania i obsługi powiadomień o zdarzeniach .
  • prowadzenie spraw związanych z obsługą zgłoszeń alarmowych wywołanych na numery alarmowe i powiadomień o zdarzeniach oraz dysponowanie zespołów ratownictwa medycznego na miejsce zdarzenia przy pomocy Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego; 

 

13.  W zakresie rezerw strategicznych:

 

a) udział w planowaniu i tworzeniu na terenie województwa rezerw strategicznych związanych z obronnością i bezpieczeństwem państwa,

 

b) prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem i występowaniem z wnioskiem o udostepnienie rezerw strategicznych,

 

c) prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem i udostępnianiem rezerw strategicznych na terenie województwa,

 

d) prowadzenie inwestycji niezbędnych do zabezpieczenia działania i kierowania przez Wojewodę w sytuacjach wystąpienia lub zaistnienia zagrożenia bezpieczeństwa i obronności państwa, bezpieczeństwa, porządku i zdrowia publicznego, klęski żywiołowej lub sytuacji kryzysowej;

 

 

14.  W zakresie spraw finansowych i zabezpieczenia logistycznego:

 

a) planowanie wydatków na zabezpieczenie realizacji zadań zabezpieczenia logistycznego wydziału, a także proponowanie Wojewodzie zmian wydatków budżetowych na cele związane z realizacją zadań obronnych i ochrony ludności (zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej),

 

b) prowadzenie gospodarki sprzętem będącym mieniem Skarbu Państwa na terenie województwa oraz nadzór nad przechowywaniem i wykorzystaniem tego sprzętu w jednostkach samorządu terytorialnego i zespolonej administracji rządowej,

 

c) organizowanie, utrzymanie i wyposażanie wojewódzkiej bazy magazynowej, w celu realizacji zadań w zakresie bezpieczeństwa i obronności państwa, zarządzania kryzysowego i ochrony infrastruktury krytycznej oraz bezpieczeństwa, porządku i zdrowia publicznego,

 

d) organizowanie, utrzymanie i nadzór nad pracownią izotopową kalibracji przyrządów dozymetrycznych;

 

 

15. W zakresie planowania, finansowania, budowy, rozbudowy, przebudowy, utrzymania i obsługi Ośrodka Szkoleniowego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego:

 

a) planowanie i gospodarowanie środkami budżetowymi na rozbudowę i modernizację ośrodka szkoleniowego,

 

b) zawieranie, rozliczanie i realizacja umów związanych z utrzymaniem ośrodka szkoleniowego,

 

c) dokonywanie sondażu rynku w celu ustalenia szacunkowej wartości napraw infrastruktury oraz urządzeń, rozbudowy i modernizacji ośrodka,

 

d) współpraca z lasami państwowymi, jednostkami samorządu terytorialnego oraz administracją zespoloną w zakresie funkcjonowania ośrodka,

 

e) prowadzenie spraw dotyczących ubezpieczania mienia oraz likwidacja szkód w ośrodku, we współpracy z Biurem Obsługi Urzędu,

 

f) sporządzanie planu remontów obiektów, przeglądów i konserwacji, legalizacji urządzeń oraz ich dokonywanie,

 

g) prowadzenie we współpracy z Biurem Obsługi Urzędu, spraw dotyczących podatków i opłat związanych z nieruchomościami i środkami transportu,

 

h) wykonywanie bieżących prac remontowych, konserwacyjnych i porządkowych związanych z utrzymaniem obiektów oraz sprzętu i urządzeń w należytym stanie technicznym, w tym bieżące usuwanie awarii,

 

i) realizacja obowiązków wynikających z ustawy Prawo budowlane, w tym: prowadzenie spraw związanych z przeglądami okresowymi obiektów budowlanych, nadzór nad książkami obiektów itp. oraz prowadzenie spraw związanych z przeglądem sprzętu ppoż.,

 

j) prowadzenie spraw dotyczących gospodarowania składnikami majątku ruchomego będącego na stanie ośrodka, w zakresie ich sprzedaży, dzierżawy, najmu, przekazywania i darowizny a także likwidacji,

 

k) organizacja i utrzymanie zaplecza techniczno-materiałowego na potrzeby funkcjonowania ośrodka.,  

 

16) Uchylony;

 

17) Uchylony:

 

4a. Uchylony:

 

 

5. 30) Wydział zapewnia obsługę pracy Wojewódzkiego Zespołu Zarządzania Kryzysowego oraz Pełnomocnika Wojewody Podlaskiego ds. HNS.

 

 

6. 30) uchylony. 

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..