Wpisanie do rejestru jednostki współpracującej z Systemem Państwowe Ratownictwa Medyczne
KARTA USŁUG
PODLASKI URZĄD WOJEWÓDZKI W BIAŁYMSTOKU
Wydział/Biuro:
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
Komórka realizująca usługę:
Oddział Ratownictwa Medycznego
Numer telefonu:
+48 857439566 lub +48 857439250
Co chcę załatwić?
Wpisać jednostkę/podmiot do rejestru jednostek współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne.
Kogo dotyczy?
Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym:
1. Jednostkami współpracującymi z systemem są:
1) jednostki organizacyjne Państwowej Straży Pożarnej,
2) jednostki ochrony przeciwpożarowej włączone do krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego,
3) jednostki organizacyjne Policji i Straży Granicznej,
4) jednostki podległe Ministrowi Obrony Narodowej,
5) podmioty uprawnione do wykonywania ratownictwa górskiego na podstawie przepisów ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie i ratownictwie w górach i na zorganizowanych terenach narciarskich,
6) podmioty uprawnione do wykonywania ratownictwa wodnego na podstawie przepisów ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych,
7) podmioty uprawnione do wykonywania ratownictwa górniczego na podstawie przepisów ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. - Prawo geologiczne i górnicze,
8) jednostki organizacyjne Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa, o której mowa w ustawie z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim,
9) podmioty niewymienione w pkt 1-8 oraz społeczne organizacje, które w ramach swoich zadań ustawowych lub statutowych są obowiązane do niesienia pomocy osobom w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego
- które uzyskały wpis do rejestru jednostek współpracujących z systemem.
Zgodnie z art. 17 ust. 2 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym:
Wojewoda właściwy ze względu na miejsce stacjonowania jednostki współpracującej z systemem wpisuje do rejestru jednostkę współpracującą z systemem, o której mowa w art. 15 ust. 1:
1)pkt 1, 2 i 8 - z urzędu;
2)pkt 3-7 i 9 - na jej wniosek zawierający dane, o których mowa w art. 17 ust. 3 ustawy o PRM, w drodze decyzji administracyjnej.
Co przygotować?
- Wniosek o wpis do rejestru jednostek współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne,
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej – płatnej z chwilą złożenia wniosku (nie dotyczy podmiotów zwolnionych z opłat),
- kopię statutu jednostki potwierdzoną za zgodność z oryginałem,
- wykaz ratowników z informacją odnośnie daty ważności kursu.
W celu złożenia wniosku do Wojewody Podlaskiego o wpis do rejestru jednostek współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne, wnioskujący powinien założyć konto użytkownika w elektronicznym Rejestrze Jednostek Współpracujących z systemem PRM pod adresem: https://rjwprm.ezdrowie.gov.pl/
Dopiero po założeniu konta będzie możliwe zalogowanie do rejestru jednostek współpracujących z systemem PRM i elektroniczne złożenie wniosku.
Jakie dokumenty muszę wypełnić?
Wniosek o wpis do rejestru w wersji elektronicznej należy złożyć po uprzednim zalogowaniu się na
założone konto użytkownika pod adresem: https://rjwprm.ezdrowie.gov.pl/
Wypełniony wniosek należy również wydrukować i przesłać na adres Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku w wersji papierowej wraz z pozostałymi wymaganymi dokumentami.
Jak wypełnić dokumenty?
Zgodnie z wymogami rejestru jednostek współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne.
Ile muszę zapłacić?
Opłata skarbowa za wydanie decyzji o wpisie do rejestru jednostek współpracujących z systemem PRM (płatna z chwilą złożenia wniosku) wynosi 10 zł.
Opłatę skarbową należy uiścić na konto:
Urząd Miejski w Białymstoku, Departament Finansów Miasta
BANK PEKAO S.A.
26 1240 5211 1111 0010 3553 3132
tytułem: opłata skarbowa za wpis do rejestru jednostek współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne
Kiedy złożyć dokumenty?
Po podjęciu decyzji o chęci współpracy z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne i spełnieniu warunków określonych w art. 15 ust. 1a ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym.
Gdzie załatwię sprawę?
Wniosek o wpis do rejestru w wersji elektronicznej należy złożyć pod adresem: https://rjwprm.ezdrowie.gov.pl/
Dokumety w wersji papierowej możesz wysłać do nas pocztą na adres:
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
Możesz też złożyć dokumenty osobiście w Punkcie Obsługi Klienta (przy wejściu do budynku urzędu).
Jeżeli będziesz miał problem z wypełnieniem wniosku zadzwoń do Wydziału Bezpieczeństwa
i Zarządzania Kryzysowego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego – tel. +48 857439566 lub +48 857439250 lub wyślij zapytanie na adres e-mail: mkluczko@bialystok.uw.gov.pl lub ifrackiel@bialystok.uw.gov.pl
Co zrobi urząd?
Sprawdzimy czy wniosek wypełniono prawidłowo. Może też zwrócić się o uzupełnienie dokumentów lub dodatkowe informacje. Po stwierdzeniu prawidłowości złożonych informacji zostanie wydana decyzja o wpisaniu do rejestru jednostek współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne.
Jaki jest czas realizacji?
Nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a w szczególnie skomplikowanej sprawie - nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia sprawy.
Jak się odwołać?
Od decyzji służy odwołanie składane do Ministra Zdrowia za pośrednictwem Wojewody w terminie 14 dni od otrzymania decyzji.
Informacje dodatkowe:
Zgodnie z art. 17 ust. 3 ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym rejestr obejmuje następujące dane:
1) nazwę, siedzibę i adres jednostki współpracującej z systemem;
2) teren działania jednostki współpracującej z systemem;
3) liczbę ratowników posiadających ważne zaświadczenia o ukończeniu kursu i uzyskaniu tytułu ratownika, a w przypadku jednostek organizacyjnych Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa - liczbę ratowników posiadających świadectwo, o którym mowa w art. 13 ust. 1b;
4) wykaz wyposażenia niezbędnego do udzielania kwalifikowanej pierwszej pomocy, jakim dysponuje jednostka współpracująca z systemem;
5) maksymalny czas osiągnięcia gotowości operacyjnej, licząc od chwili przekazania powiadomienia o zdarzeniu;
6) numery telefonów kontaktowych;
7) wskazanie rodzaju wykonywanych działań ratowniczych;
8) współrzędne geograficzne miejsca stacjonowania jednostki współpracującej z systemem;
9) czas pozostawania jednostki współpracującej z systemem w gotowości operacyjnej do wykonywania działań ratowniczych w ciągu doby i w ciągu roku.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym
Kartę opracował:
Irena Frąckiel
Kartę zatwierdził:
Bogusław Maksim – Dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
Karta obowiązuje od:
01 stycznia 2017 r.