2016-07-20
Struktura organizacyjna i zadania Biura
Wykaz komórek organizacyjnych Biura:
- Oddział Obsługi i Rozwoju Systemów Teleinformatycznych oraz Szkoleń,
- Oddział Administrowania Systemami Teleinformatycznymi,
- Oddział Serwisu,
- Stanowisko pracy do spraw organizacyjnych.
Do zadań Biura należy:
1. W zakresie administrowania systemami teleinformatycznymi:
- zapewnienie ciągłości działania i utrzymania systemów teleinformatycznych oraz ich bieżący nadzór i kontrola,
- zapewnienie bezpieczeństwa informacji przetwarzanych w systemach teleinformatycznych Urzędu,
- administrowanie systemem elektronicznej kontroli dostępu - Rejestru Czasu Pracy (RCP),
- sprawowanie nadzoru nad technologiczną prawidłowością użytkowania w Urzędzie systemów informatycznych i sieci teletransmisji danych,
- zapewnienie obsługi informatycznej strony internetowej Urzędu,
- nadzór nad legalnością i aktualnością oprogramowania w zakresie nadzorowanych systemów teleinformatycznych,
- opracowywanie projektów niezbędnych dokumentów i procedur dotyczących funkcjonowania systemów teleinformatycznych w Urzędzie,
- opracowywanie i aktualizacja procedur określających zasady tworzenia stref ochrony fizycznej zasobów informatycznych (serwerownie) oraz poruszania się w tych strefach, w tym procedur ochrony informacji,
- administrowanie i wsparcie techniczne systemu służącego do wydawania Dziennika Urzędowego,
- administrowanie kontem Urzędu na e-PUAP oraz nadzór techniczny nad funkcjonowaniem punktu potwierdzającego profil zaufany,
- administrowanie rolami oraz nadzór techniczny nad dostępem do Systemu Rejestrów państwowych aplikacji Żródło;
2. W zakresie informatyzacji:
- sprawowanie merytorycznego i technicznego nadzoru nad funkcjonowaniem i rozwojem systemu elektronicznego zarządzania dokumentacją w Urzędzie,
- sprawowanie nadzoru technicznego nad systemem monitoringu Urzędu,
- opracowywanie strategii informatyzacji Urzędu oraz strategii informatyzacji administracji zespolonej województwa,
- projektowanie i wdrażanie systemów oraz projektów informatycznych na rzecz Urzędu,
- wykonywanie prac związanych z opracowaniem na potrzeby Urzędu aplikacji komputerowych,
- przygotowywanie na potrzeby Urzędu opinii dotyczących projektów informatycznych,
- wykonywanie zadań dotyczących przekazywania jednostkom samorządu terytorialnego dotacji celowej przeznaczonej jednostkom uprawnionym na finansowanie wydatków związanych ze świadczeniem usług przyłączenia do sieci w celu zapewnienia korzystania z usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu, oraz wykonywanie kontroli w tym zakresie,
- organizacja szkoleń dla pracowników Urzędu z zakresu narzędzi informatycznych i technik komputerowych oraz prowadzenie dokumentacji szkoleniowej,
- współpraca z Biurem Organizacji i Kadr w zakresie organizacji szkoleń informatycznych pracownikom Urzędu oraz przeprowadzania testu umiejętności komputerowych w procesie naboru kandydatów do korpusu służby cywilnej;
3. W zakresie serwisu:
- wykonywanie okresowej kontroli legalności oprogramowania i audytu sprzętu komputerowego i oprogramowania w Urzędzie,
- zapewnienie ciągłości działania sprzętu i oprogramowania funkcjonującego w Urzędzie,
- współpraca z Biurem Obsługi Urzędu w zakresie opracowywania planu zakupów inwestycyjnych i innych niezbędnych do sprawnego funkcjonowania Urzędu w zakresie informatycznym,
- sporządzanie opisu przedmiotu zamówienia związanego z postępowaniami o udzielenie zamówień publicznych, związanych z informatyzacją Urzędu,
- zapewnienie obsługi Rejestru Czasu Pracy (RCP),
- publikowanie na stronach www Urzędu treści zleconych i zatwierdzonych przez Rzecznika Prasowego.
4. Biuro zapewnia wsparcie merytoryczne jednostkom rządowej administracji zespolonej w województwie w zakresie informatyzacji.