2016-11-28

Struktura organizacyjna i zadania Wydziału

Wykaz komórek organizacyjnych Wydziału:

  • Oddział Administracji Architektoniczno – Budowlanej I instancji
  • Oddział Administracji Architektoniczno – Budowlanej II instancji
  • Odział Administracji Architektoniczno – Budowlanej w Łomży
  • Oddział Zagospodarowania Przestrzennego
  • Stanowisko pracy do spraw organizacyjnych.


Do zadań Wydziału Architektury i Budownictwa należy w szczególności prowadzenie spraw:

1. W zakresie administracji architektoniczno-budowlanej I instancji:

  • prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach udzielania pozwoleń na budowę i przyjmowania zgłoszeń zamiaru wykonania robót budowlanych dla obiektów i robót budowlanych:
    - hydrotechnicznych piętrzących, upustowych, regulujących, melioracji podstawowych oraz kanałów i innych obiektów służących kształtowaniu zasobów wodnych i korzystaniu z nich wraz z obiektami towarzyszącymi,
    - dróg publicznych krajowych i wojewódzkich wraz z obiektami i urządzeniami służącymi do utrzymania tych dróg i transportu drogowego oraz usytuowanymi w granicach pasa drogowego sieciami uzbrojenia terenu – niezwiązanymi z użytkowaniem drogi, a w odniesieniu do dróg ekspresowych i autostrad - wraz z obiektami i urządzeniami obsługi podróżnych, pojazdów i przesyłek,
    - usytuowanych na obszarze kolejowym,
    - lotnisk cywilnych wraz z obiektami i urządzeniami towarzyszącymi,
    - usytuowanych na terenach zamkniętych,
    - dotyczących strategicznych inwestycji w zakresie sieci przesyłowych, o których mowa w ustawie o przygotowaniu i realizacji strategicznych inwestycji w zakresie sieci przesyłowych,
    - elektrowni wiatrowych, w rozumieniu art. 2 pkt 1 ustawy o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych,
    - sieci uzbrojenia terenu sytuowanych poza pasem drogowym drogi krajowej lub wojewódzkiej, jeżeli konieczność ich budowy lub przebudowy wynika z budowy lub przebudowy tej drogi,
    - drogowych obiektów inżynierskich sytuowanych w granicach pasa drogowego drogi krajowej lub wojewódzkiej, niezwiązanych z tymi drogami,
    - dróg gminnych lub powiatowych, jeżeli konieczność ich budowy lub przebudowy wynika z budowy lub przebudowy drogi krajowej lub wojewódzkiej,
    - zjazdów z dróg krajowych i wojewódzkich, w rozumieniu art. 4 pkt 8 ustawy o drogach publicznych,
    - sieci przesyłowych, w rozumieniu art. 3 pkt 11a ustawy Prawo energetyczne,
    - rurociągów przesyłowych dalekosiężnych służących do transportu ropy naftowej  i produktów naftowych,
  • prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach dotyczących pozwoleń na budowę oraz w sprawach udzielania zezwoleń na realizację inwestycji drogowych, w odniesieniu do dróg krajowych i wojewódzkich, na podstawie ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych,
  •  prowadzenie w formie elektronicznej rejestrów wniosków o pozwolenie na budowę, rejestrów decyzji o pozwolenie na budowę obiektów i robót budowlanych i rejestrów zgłoszeń robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę, przyjmowanych na podstawie art. 29 ust. 1 pkt 19a ustawy Prawo budowlane, dla których Wojewoda jest organem I instancji i przekazywanie ich do organu II instancji,
  •  przekazywanie do organu nadzoru budowlanego (WINB) kopii ostatecznych decyzji o pozwoleniu na budowę wraz z zatwierdzonym projektem budowlanym oraz kopii innych decyzji, postanowień i zgłoszeń wynikających z przepisów Prawa budowlanego,
  • prowadzenie postępowań dotyczących oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko w ramach prowadzonego postępowania w sprawie wydania decyzji o pozwoleniu na budowę inwestycji należących do właściwości Wojewody, decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w odniesieniu do dróg krajowych i wojewódzkich oraz lotnisk użytku publicznego,
  • prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach dotyczących zezwoleń na realizację lotnisk użytku publicznego,
  • prowadzenie rejestrów wniosków o pozwolenie na budowę i rejestrów decyzji o pozwolenie na budowę obiektów i robót budowlanych na terenach zamkniętych, dla których Wojewoda jest organem I instancji,
  • prowadzenie postępowań w sprawie wstrzymania, prowadzonych przez organy nadzoru budowlanego, egzekucji obowiązków o charakterze niepieniężnym,
  • wydawanie decyzji o pozwoleniu na budowę sieci telekomunikacyjnych na podstawie ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych,
  • zamieszczanie na stronie BIP informacji o wniesionych do tut. organu zgłoszeniach robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę, przyjmowanych na podstawie art. 29 ust. 1 pkt 19a Prawo budowlane,
  • przyjmowanie zgłoszeń robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę, na podstawie art. 29 ust. 1 pkt 19a ustawy Prawo budowlane, w zakresie sieci energetycznych obejmujących napięcie znamionowe nie wyższe niż 1 kV, wodociągowych, kanalizacyjnych, cieplnych i telekomunikacyjnych, które wymagają sporządzenia projektu budowlanego,
  • prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie udzielania pozwoleń na budowę strategicznych inwestycji w zakresie sieci elektroenergetycznych przesyłowych, na podstawie ustawy o przygotowaniu i realizacji strategicznych inwestycji w zakresie sieci przesyłowych,
  • prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie udzielania pozwoleń na budowę inwestycji w zakresie terminalu, na podstawie ustawy o inwestycjach w zakresie terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu,
  • wydawanie decyzji w sprawie koordynacji robót budowlanych obejmujących obiekty i roboty budowlane, o których mowa w art. 82 ust. 3 ustawy Prawo budowlane, na podstawie ustawy o wspieraniu rozwoju i usług sieci telekomunikacyjnych;
  • prowadzenie postępowań w zakresie  dokonywania wpisów w księgach wieczystych w zakresie ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości na rzecz każdoczesnego gestora sieci, na podstawie ostatecznych decyzji Wojewody o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowych, jako organu I instancji oraz występowanie do właściwego sądu rejonowego z wnioskiem o dokonanie wpisu w ksiegach wieczystych;


2. W zakresie administracji architektoniczno – budowlanej II instancji:

  • prowadzenie postępowań odwoławczych w sprawach określonych ustawą Prawo budowlane:
    -rozpatrywanie odwołań od decyzji organów I instancji dotyczących: pozwoleń na budowę, przebudowę i rozbudowę obiektów budowlanych oraz zmiany sposobu użytkowania obiektów budowlanych lub ich części, pozwoleń na rozbiórkę, pozwoleń na wejście na teren sąsiedniej nieruchomości, zgłoszeń: robót budowlanych, rozbiórki, zmiany sposobu użytkowania obiektów budowlanych lub ich części, zgłoszeń z projektem budowlanym,
    - rozpatrywanie odwołań od decyzji organów I instancji w sprawach dotyczących pozwoleń na budowę w odniesieniu do dróg powiatowych i gminnych,
    - kontrolowanie terminowości wydawania decyzji o pozwoleniu na budowę oraz decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowych na drogach powiatowych i gminnych,
    - nakładanie kar finansowych za przekroczenie terminu wydawania pozwoleń na budowę, w stosunku do organu I instancji,
  • prowadzenie  postępowań odwoławczych w sprawach dotyczących zezwoleń na realizację inwestycji drogowych – w odniesieniu do dróg powiatowych i gminnych, na podstawie ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych,
  • prowadzenie postępowań nadzwyczajnych jako organ I instancji,  
  • prowadzenie postępowań nadzwyczajnych jako organ odwoławczy od decyzji starostów dotyczących wznowienia postępowania lub zmiany decyzji,
  • rozpatrywanie odwołań od rozstrzygnięć dotyczących egzekucji obowiązków o charakterze niepieniężnym prowadzonych przez organy I instancji administracji architektoniczno-budowlanej,
  • rozpatrywanie odwołań od decyzji starostów z zakresu koordynacji robót budowlanych i rozstrzygania sporów o udostępnienie informacji wydanych na podstawie ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych,
  • sprawowanie nadzoru instancyjnego w zakresie właściwego przestrzegania przepisów prawa budowlanego, w szczególności:
    - zgodności projektu budowlanego z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i innymi aktami prawa miejscowego albo decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu, a także wymaganiami ochrony środowiska,
    - zgodności projektu zagospodarowania działki lub terenu z przepisami, w tym techniczno-budowlanymi,
  • przeprowadzanie kontroli zewnętrznej organów administracji architektoniczno-budowlanej I instancji realizujących zadania własne z zakresu administracji   architektoniczno-budowlanej,
  •  współudział w kontrolach przeprowadzanych przez organy nadzoru budowlanego w organach administracji architektoniczno-budowlanej I instancji,
  • rozpatrywanie skarg, wniosków i petycji obywateli w sprawach dotyczących administracji architektoniczno-budowlanej I instancji,
  • przygotowywanie merytorycznych odpowiedzi na zarzuty wnoszone w skargach do sądów administracyjnych na własne rozstrzygnięcia,
  • reprezentowanie Wojewody na rozprawach przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym i Naczelnym Sądem Administracyjnym w celu obrony zajętego w skarżonym rozstrzygnięciu stanowiska,
  • przeprowadzanie wizji lokalnych w terenie w zakresie prowadzonych postępowań,
  •  przeprowadzanie rozpraw administracyjnych;


3. W zakresie zagospodarowania przestrzennego:

  • współudział w kształtowaniu polityki przestrzennej państwa w województwie poprzez opracowywanie wniosków do planu zagospodarowania przestrzennego województwa, wynikających z rządowej polityki regionalnej i programów rządowych,
  • opiniowanie projektu planu zagospodarowania przestrzennego województwa pod względem wymogów formalno-prawnych dotyczących niezbędnego zakresu i formy planu, określonych w przepisach wykonawczych do ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
  • opracowywanie wniosków do studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin, wynikających z rządowej polityki regionalnej i programów rządowych,
  • uzgadnianie projektów studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin, w zakresie zgodności z ustaleniami programów sporządzanych przez ministrów i centralne organy administracji rządowej, służących realizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym,
  • wzywanie gmin do uchwalenia lub zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego w przypadkach, o których mowa w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
  • sporządzanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i wydawanie zarządzeń zastępczych w przypadku określonym w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
  • opracowywanie wniosków do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, wynikających z rządowej polityki regionalnej i programów zadań rządowych,
  • uzgadnianie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie zgodności z zadaniami rządowymi zawartymi w programach sporządzanych przez ministrów i centralne organy administracji rządowej, służących realizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym,
  • opiniowanie w zakresie zgodności z prawem, uchwał uchwalających studia uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego i plan zagospodarowania przestrzennego województwa,
  • wydawanie postanowień w sprawie stwierdzenia zgodności z prawem warunków zabudowy i zagospodarowania terenu przedkładanych przez wójtów, burmistrzów lub prezydentów miast w trybie przepisów ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
  • wydawanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz decyzji o warunkach zabudowy w odniesieniu do terenów zamkniętych,
  • uzgadnianie, w zakresie zadań rządowych, decyzji o warunkach zabudowy wydawanych przez wójtów, burmistrzów lub prezydentów miast w trybie przepisów ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
  • wzywanie wójtów, burmistrzów lub prezydentów miast do wydawania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym lub wojewódzkim w sytuacjach określonych w przepisach ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
  • prowadzenie rejestru wydanych decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego na terenach zamkniętych,
  • rozpatrywanie, na podstawie art. 229 Kpa, skarg dotyczących zadań lub działalności organów samorządu gminnego, powiatowego i województwa w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego,
  • prowadzenie, jako organ I instancji, postępowania administracyjnego w sprawach dotyczących ustalenia lokalizacji linii kolejowych o znaczeniu państwowym, na wniosek PKP PLK S.A. lub właściwej jednostki samorządu terytorialnego, w trybie i na zasadach określonych w ustawie o transporcie kolejowym,
  • wydawanie decyzji o ustaleniu lokalizacji regionalnej sieci szerokopasmowej w odniesieniu do zamierzenia inwestycyjnego na terenie województwa, w trybie i na zasadach określonych w ustawie o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych,
  • wydawanie opinii do wniosku inwestora o ustalenie lokalizacji regionalnej sieci szerokopasmowej w zakresie zadań rządowych służących do realizacji inwestycji celu publicznego, o których mowa w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
    – w odniesieniu do terenów nieobjętych planami zagospodarowania przestrzennego,
  • wprowadzanie obszaru udokumentowanego złoża kopaliny albo obszaru udokumentowanego kompleksu podziemnego składowania dwutlenku węgla do studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy i wydawanie w tej sprawie zarządzenia zastępczego, w przypadku określonym w ustawie Prawo geologiczne i górnicze,
  • opiniowanie, w zakresie zgodności z prawem, uchwał w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych z jakich mogą być wykonane,
  • opiniowanie, w zakresie zgodności z prawem, uchwał w sprawie audytu krajobrazowego,
  • wydawanie decyzji o ustaleniu lokalizacji strategicznej inwestycji w zakresie sieci elektroenergetycznej przesyłowej,
  • opiniowanie projektu gminnego programu rewitalizacji w zakresie zgodności z zadaniami rządowymi służącymi realizacji celu publicznego określonego w art. 6 ustawy o gospodarce nieruchomościami;
  • wydawanie decyzji o ustaleniu lokalizacji w zakresie terminalu w odniesieniu do zamierzenia inwestycyjnego na terenie województwa, w trybie i na zasadach określonych w ustawie o inwestycjach w zakresie terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu.

     

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..